• BESØG
  • MUSEET
  • UDSTILLINGER
    • OVERBLIK
    • AKTUELLE UDSTILLINGER
    • TIDLIGERE UDSTILLINGER
      • 2024
      • 2022
      • 2023
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
        • BÁRDUR JÁKUPSSON - DET VERTIKALE LANDSKAB
        • KARL ISAKSON - JEG HAR DET KUN GODT NÅR JEG MALER
        • RUSSISK NEOAKADEMISME
        • OLE CHRISTENSEN
        • AFGANGSUDSTILLING: 2004
        • JØRGEN HAUGEN SØRENSEN
        • EDVARD WEIE - STEDER OG STEMNINGER
      • 1993 - 2003
    • DEN FASTE SAMLING
  • ARRANGEMENTER
  • SHOP
  • EN
0 kr.0,00
  • OVERBLIK
  • AKTUELLE UDSTILLINGER
  • TIDLIGERE UDSTILLINGER
    • 2024
    • 2022
    • 2023
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2006
    • 2005
    • 2004
      • BÁRDUR JÁKUPSSON - DET VERTIKALE LANDSKAB
      • KARL ISAKSON - JEG HAR DET KUN GODT NÅR JEG MALER
      • RUSSISK NEOAKADEMISME
      • OLE CHRISTENSEN
      • AFGANGSUDSTILLING: 2004
      • JØRGEN HAUGEN SØRENSEN
      • EDVARD WEIE - STEDER OG STEMNINGER
    • 1993 - 2003
  • DEN FASTE SAMLING

KARL ISAKSON - JEG HAR DET KUN GODT NÅR JEG MALER
19. 09. 04. - 07. 11. 04.

I samarbejde med Moderna Museet i Stockholm præsenterede Bornholms Kunstmuseum i efteråret 2004 den største retrospektive udstilling nogensinde med Karl Isaksons værker.

Karl Isaksons værker kan betragtes som et studie i en enestående kunstners maleriske projekt og som en rejse til modernismens rødder i begyndelsen af det tyvende århundrede.

Selv om Karl Isakson er født, opvokset og uddannet i Sverige, regner vi ham for en central figur i den danske kunsthistorie.

Han var elev hos Kristian Zahrtmann og blev en forgangsmand for Bornholmermalerne.

Karl Isakson tilbragte det meste af sit voksne liv i Danmark.

Han kom til Christiansø første gang i 1911.

Mødet med Bornholms motivverden satte for alvor gang i udviklingen af de værker, vi kender Isakson for i dag.

Den bornholmske natur og det skarpe lys på øen blev på den måde et laboratorium for de form- og farveeksperimenter som Isakson udførte.

Katalog på 136 sider med artikler af bl.a. Henrik Wivel og Brita Hvas.

ADRESSE

Bornholms Kunstmuseum
Otto Bruuns Plads 1
3760 Gudhjem

KONTAKT

+45 56 48 43 86
post@bornholms-kunstmuseum.dk

TILMELD NYHEDSBREV

FØLG OS PÅ FACEBOOK

Bornholms Kunstmuseum
© Bornholms Kunstmuseum